Selasa, Mei 17

KELAS FARDHU AIN SIRI 22

Kitab Ad-Din.
Islam telah lengkap dan telah ditetapkan batas-batas sempadan Halal, Haram, Dosa dan Pahala. Datang orang2 Yahudi, diroboh dan dirosakkannya segala batas2 sempadan tersebut. Maka orang2 Islam pun melanggarlah segala batas sempadan yang telah dirosakkan. maka ramailah pula orang Islam yang mengikut jejak orang2 Yahudi.
Coretan hatiku:

Yahudi 'menghidangkan' hiburan2 yang merosakkan akidah dan akhlak orang Islam seperti lagu-lagu dan movie-movie yang berteraskan syirik dan maksiat. 

Yahudi menghasilkan makanan2 yang tidak berkhasiat dan diragui kehalalannya (tidak halalan toyyiba) untuk orang Islam sedangkan mereka sendiri mengamalkan pemakanan yang baik menurut agama. 

Yahudi memegang ekonomi dunia dan mengamalkan riba untuk urusniaga orang2 Islam. Lalu rosaklah sumber pendapatan orang Islam.

Yahudi memperkenalkan undang2 manusia agar diletakkan di atas undang2 Islam. Al-Quran dan Hadis Nabi SAW diketepikan oleh penganutnya sendiri.

Segala serangan ini ditujukan kepada kita, umat Islam. Oleh itu sampai bila kita mahu terus leka dengan keseronokan2 duniawi sambil memejamkan mata akan kebatilan yang sedang melanda? Sanggupkah kita membiarkan musuh2 ALLAH terus merobek kemuliaan dan kesucian agama Islam?


Wallahu A'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...