Rabu, Jun 30

MENGHAMPIRI ZINA

Islam melarang lelaki dan wanita beriman yang bukan mahram berdua2an(couple). Ia akan mengundang kepada maksiat dan hilang kehormatan dan maruah diri.

[Bila Zina Menjadi Budaya]

Begitulah yang sering diperkatakan di dalam kuliah-kuliah agama. Para ustaz cenderung untuk sesekali membicarakan topik ini. Bab couple. Mengapa harus perkara ini dibicarakan? Ini kerana amalan bercouple merupakan amalan yang dilobi oleh musuh-musuh Islam: Yahudi dan Nasrani. Dan amalan ini sudah melarat dan berakar tunjang dalam masyarakat Islam di seluruh dunia amnya, dan di Malaysia khasnya.

Alangkah malang bagi kita (yang memiliki iman dan dapat memisahkan yang benar dan yang batil) untuk membiarkan kemaksiatan ini terus berlaku. Couple adalah budaya Yahudi dan Nasrani. Tak dapat dinafikan sama sekali. Cuba kalian periksa sejarah Islam dahulu, adakah berlaku budaya bercouple...

di zaman Rasulullah dan para sahabat? atau
di zaman Tabiin dan Tabiut Tabiin? (murid-murid para sahabat Nabi) atau
di zaman generasi Islam yang gemilang seperti pemerintahan Umar ibn Aziz?

Jika kalian tidak ketemui budaya ini dalam zaman-zaman berikut, maka yakinilah bahawasanya couple tak diajar dalam Syariat Islam. Bahkan ia DIMURKAI ALLAH. Mengundang kehinaan diri. Berisiko tinggi untuk tenggelam dalam lembah ZINA dan buang anak (PEMBUNUHAN). Dua kali dosa akan terbit dari situ...

Penulisan ini mungkin berbau emosi tetapi ia adalah penegasan supaya kita meninggalkan kejahilan ini dengan sungguh-sungguh. Mudah-mudahan Allah beri petunjuk ke atas kita.

Wallahu A'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...